المشاركات الجديدة الاعضاء قوانين المنتدى بحث
  • صفحة 1 من%
  • 1
منتديات جيم جايد » اقسام الاعضاء » اخبار الالعاب » X-box 01
X-box 01
GameStarT Date: الإثنين, 2013-06-10, 1:22 PM | Message # 1
Messages: 2

Reproofs:
Respect
[ 1 ]
Offline
[size=8][/size]جديد الاكس بوكس من جايد :


 [c]قد تواجه أجهزة إكس بوكس ​​واحد حتى الآن أكثر صعوبة - وهذه المرة من الحرارة التي ينتجها -APU- هذا الجهاز
اكدت مصادر مختلفة ومن شركة ميكروسوفت قررت خفض سرعة الجهاز فى الساعة من -800ميجاهرتز- الى ما بين 100:200 ميجا هرتز- و من الاسباب لجعل حرارة الاكس   بوكس عالية هو كبر حجم الاى بى يو ومن اضرار هذه المشكلة  هو تحويل اجهزة الاكس بوكس 360 الى ناس لا يمكن لمسها اثناء التشغيل لشدة حرارتها و ذلك بالاضافة للحرارة  العالية التى تولدها محركة الاقراص المدمجة بالجهاز مما يزيد مآساة المطورين هكذا بدأت الحكاية

بعد الكثير من الاشاعات والتسريبات حول ماهية جهاز الاكس بوكس الجديد الذى تنوى مايكروسوفت الاعلان عنه بعد سبع سنوات من اطلاق جهاز Xbox 360 ظهرت بعض الاشاعات عن نية مايكروسوفت الكشف عن الاكس بوكس الجديد.

وهاهى مايكروسوفت اليوم من خلال مؤتمرها الخاص تعلن رسميا عن احدث أجهزة الكونسول المنتظره Xbox Oneبمميزات هائله حيث اتخذت مايكروسوفت الخطوه الاولى واطلاق جهاز الاكس بوكس الجديد قبل اعلان جهاز بلاى ستيشن 4 المنتظر ايضا من شركة سونى
المواصفات:
- يأتى جهاز الاكس بوكس الجديد بمعالج ثمانى النواه ومعالج رسوميات AMD
- ذاكره عشوائية 8 جيجابايت
- تقنية Blu-ray
- منفذ USb 3
- منفذ HDMI
- سعه تخزينيه 500 جيجابايت

كما وعدت مايكروسوفت بالكشف عن نظام تشغيل ويندوز خاص بالاكس بوكس قريبا.

بالفعل هذا ما ورد بالانباء


وهذا اقتباس من الموقع الاجنبى للخبر:
اقتباسThe XBox One may been facing yet more trouble – this time from the heat that the APU is producing. Various sources are citing Microsoft are lowering the clock speed from 800MHZ, from anything between 100-200MHZ. The reasons are due to the APU of the XBox One being large. This is causing heat issues in the system – and heat was the reason for the Xbox 360′s RROD (Red Ring of Death). To further add to their woes, the ESRAM is apparently having issues to – to do with yields no less.
All of this is fairly ironic, IF true. The reason Microsoft went with the ESRAM and Move Engines in their APU was due to them being worried over the yields of GDDR5 RAM. GDDR5 RAM is of course being used at the heart of the PS4. Microsoft needed to sacrifice GCN cores (12 compared to the PS4′s total of 18) to fit in the ESRAM and hardware move engines into the APU.

If Microsoft do need to ramp down the speed of the GPU, it will mean that the system will only be capable of putting out 50 percent of the performance of the PS4. Currently, the Xbox One manages 1.2TFLOPS, however, this change could mean that the speed will drop to only 900GFLOPS. Compare that to the PS4′s 1.84TFLOPS and you’re left at quite the difference.
It is still a step up from the XBox 360 and Playstation 3′s 240GFLOPS of computing performance, but only around 3.75 times, compared to the 5 times. Microsoft of course, would be all to keen to point out the ‘power of the cloud’ at this point. But, as we’ve investigated, the Xbox One cloud (powered by Microsoft’s Azure technology) can’t help in instances were instant reaction to data is required. For example, in fighting games, cloud based computing won’t help with character impacts. It can be used for weather effects, and for some AI offloading – but honestly, the loss of 300GFLOPS of power is going to hurt.
Multi platform releases are obviously going to suffer – either from less AA, texture filtering – or possibly even a lower frame rate or internal resolution. 50 percent less GPU power than your rival is nothing to be sneezed at.
Remember – these rumors have NOT been confirmed as yet – so take them with the usual pinch of salt for now.

[/c]


Edited by:GamesGuide - الإثنين, 2013-06-10, 1:26 PM
shamirnda Date: الأحد, 2013-06-16, 11:43 PM | Message # 2
Messages: 34

Reproofs:
Respect
[ 0 ]
Offline



مجهود رائع فعلآ
تسلمىو عليه ودائمآ
فى انتظار كل ماهو
جديد آ لك
منتديات جيم جايد » اقسام الاعضاء » اخبار الالعاب » X-box 01
  • صفحة 1 من%
  • 1
بحث: